tirsdag, marts 15, 2011

Justering???

Jeg sidder som lærer i én af de specialklasser, der skal lukke til sommerferien. Jeg er mere end bare almindelig rystet over beslutningen, som Børn- og Skoleudvalget traf d. 22. februar - og byrådet verificerede i går! Da rapporten om harmonisering af specialklasserne i Randers kommune kom i nov. 2009 stod der, at man "ydermere påtænker at justere i tilbudene på Korshøjskolen og Fårup Skole på sigt".Det næste vi hører/ser er, at de har lukket begge klasser pr. 1. aug.2011....!Undskyld mig - DET er fandme da en "justering" der vil noget....!"Mine" drenge er ikke, som børn er flest.... Der er problemer med adfærd + en del diagnoser. Jeg har 4 elever, der går i 7. klasse og 1 elev, der går i 9. klasse. Ham i 9. klasse, ville vi måske kunne få til et par eksaminer. hvis vi havde ham et år mere. (Han er ikke diagnosticeret endnu - skal på børnepsyk. her i april). De andre 4 har 2 år tilbage i skolen. Grundet deres vanskeligheder, er et skoleskift stort set umuligt. Vi er ikke unikummer her i tilbuddet - men fordi vi har haft dem siden de var små, kan vi forstå og takle dem. Et par af eleverne kan ikke engang "tåle" at skifte taxi-selskab.... De har kørt med den samme taxi - siddet på den samme plads, ovenikøbet - igennem hele deres skoletid. Jeg tror IKKE på, at diverse deltagere i udvalg/byråd har sat sig ordentligt ind i sagerne, og det er jeg faktisk RASENDE over!

1 kommentar:

Betina Lind sagde ...

Kære Jytte! Det er jo hjerteskærende læsning. Man bliver så vred og magtesløs. Jeg er helt chokeret. Hvad tænker de dog på? I hvert fald ikke på mennesker. Hvad kommer det i øvrigt til at betyde for dig? Er der et andet job på Korshøjskolen til dig eller skal du ud og finde noget andet?
Knus og varme tanker fra B