mandag, november 29, 2010

Jeg er simpelthen RASENDE!!!

Inden kl. 10.00 havde jeg nærmest fået en blodprop! Ja - skolen var lukket igen i dag, så jeg stod stille og roligt op, fik et blødkogt æg, så lidt nyheder, og SÅ gik det fandme helt galt...!

De Konservative må have fået en mindre kollektiv hjerneblødning! Naturligvis kommer det ikke voldsomt bag på mig, at jeg ikke deler vanvittig mange synspunkter med dem - men alligevel synes jeg da de plejer at være nogenlunde ved deres fulde fem... Det stoppede så nu!!! På tv2's teksttv side 132 kunne man læse, at "der skal strammes voldsomt op i folkeskolen...". Nå, interessant betragtning - jeg var ikke uenig! Men da jeg så kom lidt længere ned i teksten - SÅ var det alle sikringer røg! De konservatives forslag går i al sin enkelthed ud på kontrol...! Alle karakterer - både eksamens- og små ubetydelige testkarakterer skal offentliggøres. Lærernes arbejdstid skal offentliggøres. Lærernes sygedage skal offentliggøres. Elevernes trivsel skal offentliggøres. Osv.... Undskyld mig - TIL HVILKEN SOM HELST NYTTE??? Det kan da ikke kaldes "at stramme op". Det kan kaldes: "Vi-tror-ikke-en-skid-på-at-lærere-laver-noget-lad-os-kontrollere-dem-noget-mere!" og "Elevers-trivsel-er-let-at-måle-via-karakterer".

Damn, de er uintelligente! Og uintelligente mennesker skræmmer mig fuldstændig åndssvagt! Specielt, når de sidder i Folketinget - hvilket en del af dem desværre gør...! Lige pt. aspirerer De Konserva"stive" så til at være ligeså hamrende ignorante som DF'ere... Føj, siger jeg bare!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Puha, hvor jeg forstår din harme Jytte!!!
Der lyder til at være rigtig meget gabestok og spotlight over sådan en udmelding, og som du skriver: Til hvilken nytte????
Og hvor har de så tænkt sig at offentliggøre dem?
Hvis det ikke vil medføre mopning, så ved jeg ikke hvad der vil...
Yadr!
IC