lørdag, februar 21, 2009

Travl dag - stille aften

Nu sidder jeg her kl. temmelig sent en lørdag aften, og stilheden HAR for alvor svøbt sig omkring mig. Men sådan startede dagen ved Gud ikke...!
Vi har fejret Astas 11 års fødselsdag i dag. Barnet fylder på mandag. Stoooore pige, siger jeg bare! Vi startede dagen med svigefulde venner, dybe samtaler - alt imens jeg ræsede rundt som en skoldet i et glas vand, og gjorde klar til det store rykind! Bedstemor fra København kom i går. I aftes fik vi Foie Gras til aftensmad, hyggede med X-factor nede hos Jette, og kom for sent i seng. DET kunne jeg så mærke i morges, da vækkeuret mente jeg skulle tidligt op, fordi vi havde inviteret gæster til brunch!!! Kl. 11 kom Mette, far, Sigrid og Dagmar, Nete, Palle, Laura og Julius, bedstemor Meta, Birthe, Steen og Sofie, Lena og Sille... Jeg må sige, at 17 (!) mennesker i en 3 værelses er liiiige i overkanten! Fy for den! Men det VAR selvfølgelig rigtig hyggeligt, og Asta var glad, og fik en masse dejlige gaver.
Da gæsterne kørte hjem sidst på eftermiddagen, blev Asta nærmest ulykkelig over, at hende og Laura ikke havde fået noget "kvalitets-veninde-tid" sammen... Så det endte med, at Nete og Palle tog hende med til Ranum = jeg skal op og hente hende i morgen...! *SUK* Hvad gør man ikke for den dejlige unge...?
Så var der lissom kun min mor og jeg tilbage... Min mor er ikke af de mest almindelige, må jeg lige tilføje her! Hun forærer nok sin højre arm bort en dag - så gavmild er hun. Så hun inviterede mig lige på Østergade 1 for at spise til aften! 4 retters gourmetmiddag: Stenbiderrogn på 3 forskellige måder, Foie Gras (igen!) på 3 forskellige måder, lammemørbrad viklet ind i parmaskinke med kartoffel/gulerodsmos og underlige svampe og kartoffeltærte - og til sidst 5 slags danske oste med lækre, syltede og karameliserede ting! For dælen, jeg er mæt! OG træt! Godnat!

Ingen kommentarer: