mandag, november 20, 2006

Kollektiv hjerneblødning?

SÅ er den da fuldstændig gal igen! På gårdsdagens tekst-tv læste jeg, at Partiet Venstre foreslår, at der skal brugerbetaling på f.eks. lægebesøg. Den holdning vedtog man på årsmødet i den forgangne weekend. HVAD er det lige, man ikke fatter i Venstre??? Tror de virkelig, at folk generelt er interesseret i skattelettelser - når det i den anden ende betyder øget brugerbetaling? Den hopper jeg ikke på! Næ - jeg vil med glæde betale 2 % mere i skat, hvis det kunne betyde, at vores velfærdssamfund ville bestå. Jeg vil have, at de ældre får det bedre. Jeg vil også have, at børnene får det bedre - og at vores sygehusvæsen fungerer optimalt = bedre, end nu! Måske man skulle overveje, at sætte lægerne til at være læger - og så få administrativt personale til at tage sig af administration...? Det er sgu da vanvittigt, at en overlæge med en VILDT dyr uddannelse, skal sidde og administrere! Jeg bliver SÅ gal! Nogen må altså have fået en kollektiv hjerneblødning...
PS.: Vi bliver i øvrigt rådet til at gå til læge "i tide".... Tror Venstre selv på, at der går flere til læge, hvis det kommer til at koste penge???
Nå - så fik jeg da lige luft for det... :o)

Ingen kommentarer: