tirsdag, november 21, 2006

Hukommelsessvigt?

Det er tilsyneladende et stigende problem, at de helt unge drikker sig fra sans og samling. Vi er altså ude i branderter, hvor de unge simpelthen er bevidstløse. (Det kunne man se i programmet "Station 2" i aftes.)

Her i morges læste jeg så på tekst-tv, at det måske altid har været sådan - men at mange forældre bare fuldsstændig har glemt (fortrængt?), hvordan det var, at være ung.

Jeg har IKKE glemt, hvordan det var at være helt ung! Det er f.eks. derfor jeg ALDRIG i livet kunne drikke en rom & cola! Tror I måske det er morsomt, at stå bag ved Ommersysselhallen og brække sig i hybenbuskene, bare fordi man liiiige skulle drikke sig stiv i rom & cola til et halbal...? Det kan jeg så oplyse om, at det er det IKKE! (Men indtil bræk-seancen var det faktisk meget skægt...)

Den store forskel på dengang (for snart 28 år siden) og i dag er måske bare, at for mit vekommende var det ca. 2-3 gange om året den slags foregik - hvor det i dag er 2-3 gange om måneden...?

Unge vil afsøge grænser - og har altid gjort det. Det er vel en del af det med, at blive voksen. At finde ud af, hvem man er, og derunder også, hvordan alkohol påvirker én. Men derfor er det sørme også vigtigt, at de her unge mennesker har nogle stærke voksne omkring sig, der bl.a. også har nosser nok til at sige NEJ! Og som også vil guide dem på en ordentlig måde.

Note til mig selv: Asta er kun 8 år lige nu - men det kan sørme godt være svært, at være mor allerede nu... Pyhhh.... Godt barnet også har en anstændig far, der ikke er bange for at være far!

Ingen kommentarer: