torsdag, marts 26, 2009

Underlødig journalistik!

NEJ, hvor brændte jeg sammen i morges, da jeg læste forsiden af JyllandsPosten inde hos bageren! I dag var det så lærernes tur... "Masser af specialundervisning kunne undgås, hvis lærerne var dygtige nok"...! Det stod der fandme! Med referencer til Folkeskolelovens paragraf omhandlende undervisningsdifferentiering! Min bare røv - jeg blev edder-spændt-rasende! Jeg er TRÆT af, at lærere konstant bliver gjort til skydeskiver. De allerfleste er dygtige og arbejdsomme mennesker, der fortjener i det mindste en smule respekt, fordi de "gider" bikse med folks ubehøvlede og uopdragne unger, og forsøger at lære dem noget ovenikøbet! Den elendige journalist har da slet ikke lavet sit hjemmearbejde ordentligt... Hvis han/hun var klar over, HVAD lærere sidder med rundt om i klasserne, og HVILKE opgaver vi ellers skal varetage (undervisning er ikke engang 1/3!) - så kunne det godt være artiklen ville have set lidt anderledes ud. Jeg ville i øvrigt gerne undervise det meste af tiden - men så må folk fandme til at opdrage deres unger, INDEN de sender dem i skole! Hold op, vi bruger meget energi på at fortælle eleverne, hvordan de skal opføre sig, hvordan man taler til andre, etc.

2 kommentarer:

Betina Lind sagde ...

Man læser slet ikke Jyllandsposten, den lorte avis!

Jytte Juul Wehlmann sagde ...

Du har fuldstændig ret!
Men jeg fik forsiden slynget lige i sylten inde hos bageren kl. halv fucking lort om morgenen! Det kan nok være, der var én, der vågnede!